Przejdź do treści

 

Regulamin sklepu internetowego Panarium

Regulamin sklepu internetowego Panarium

Spis treści

  1.    Postanowienia ogólne
  2.    Definicje
  3.    Składanie zamówienia
  4.    Płatność i wysyłka
  5.    Reklamacja produktu i pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji
  6.    Prawo odstąpienia od umowy
  7.    Brak prawa do odstąpienia od umowy
  8.    Polityka prywatności
  9.    Pliki Cookies
  10.    Postanowienia końcowe

1.Postanowienia Ogólne

  1. Sklep internetowy dostępny pod adresem www.panarium.pl prowadzony jest przez Gospodarstwo Rolne Roman Trojan z siedzibą w Siennie przy ulicy Pomorskiej 1.
  2. Regulamin jest sporządzony w języku polskim i stanowi wzorzec umowy zwanej dalej umową, zawieraną na odległość, zgodnie z obowiązującymi powszechnie przepisami prawa polskiego.
  3. W celu zawarcia umowy ze Sprzedawcą, Kupujący zawiera ze sprzedawcą przedmiotową umowę w oparciu o przedstawiony regulamin.
  4. Treść Regulaminu, w przypadku odrębnej decyzji Kupującego, stanowi treść zawieranej pomiędzy stronami umowy. Treść umowy zostaje stosownie do obowiązującego prawa utrwalona oraz udostępniona Kupującemu na trwałym nośniku w celu zagwarantowania Kupującemu możliwości powołania się na niego.
  5. Sprzedaż wysyłkowa prowadzona jest na terenie Rzeczypospolitej Polski.
  6. Wszystkie produkty oferowane w sklepie pod nazwą Panarium są produkowane zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi. Informacja ta jest formą zobowiązującą dla Sprzedającego, iż wprowadza produkt spożywczy bez ryzyka wystąpienia w nim szkodliwych dla zdrowia substancji.
  7. Ceny podane na witrynie sklepu internetowego marki Panarium są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  8. Kupujący może składać zamówienie od poniedziałku do soboty z wyłączeniem niedziel i świąt przez cała dobę (24h). W przypadku niemożności złożenia zamówienia, Kupujący otrzyma komunikat z informacją o przyczynie zaniechania czynności.
  9. Przedmiotem działalności sklepu internetowego pod marką Panarium jest sprzedaż detaliczna artykułów spożywczych z wyszczególnieniem produktów przemiału zbóż, między innymi mieszanki chlebowej, incrementum, zakwasu oraz mąki.
  10. Sklep internetowy pod marką Panarium realizuje zamówienia w dni robocze.
  11. Kupujący składając zamówienie otrzyma informacje o terminie realizacji.
  12. Termin realizacji zamówienia obejmuje przemiał świeżego ziarna zbożowego, jego spakowanie oraz nadanie przesyłki i uzależniony jest od dostępności ziarna na rynku.
  13. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączyć ani ograniczyć jakichkolwiek praw Kupującego będącego jednocześnie konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku- Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16 poz 93 ze zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
  14. Konsument w sytuacji sporu ze Sprzedawcą ma możliwość polubownego załatwienia sprawy przez:
    • mediację;
    • zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
    • zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
    • uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu od Federacji konsumentów.

2.Definicje

  1. Dzień roboczy – jeden dzień, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem niedziel i dni wolnych od pracy.
  2. Formularz Zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na witrynie sklepu internetowego umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  3. Klient/Kupujący/Konsument – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawna albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  4. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
  5. Sklep Internetowy – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym www.panarium.pl.
  6. Sprzedawca/Usługodawca – sprzedawcą w sklepie internetowym pod witryną www.panarium.pl jest zespół osób z uprawnieniami administratora odpowiedzialnych za sprzedaż towarów. Podlegają oni, jako dział sprzedaży, jurysdykcji administratora Sklepu Internetowego, którym jest Roman Trojan.
  7. Umowa Sprzedaży/Umowa – umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  8. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  9. Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawna albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
  10. Przedmiot Umowy – wybrane przez Kupującego produkty, będące przedmiotem Umowy lub przedmiotem Świadczenia; w zakres przedmiotu umowy wlicza się również świadczenie dostawy produktu przez Sprzedawcę, w przypadku wybrania przez Kupującego jednej z oferowanych przez Sprzedawcę form dostawy produktu.
  11. Ustawa o prawach konsumenta/Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.2014 poz 827 ze zm.).
  12. Zamówienie – oświadczenie woli klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży produktu ze Sprzedawcą.

3.Składanie zamówienia

  1. Informacje o produktach prezentowane na stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  2. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.
  3. W celu złożenia zamówienia Klient powinien dodać do „koszyka” produkt, który zamierza kupić. Dodanie produktu do „koszyka” nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia. Produkty mogą być dodawane lub usuwane z „koszyka”.
  4. „Koszyk” umożliwia Klientowi zarządzanie zamawianymi produktami oraz przeliczenie wartości zamówienia.
  5. Aby sfinalizować zamówienie, należy dodać do „koszyka” wybrane przez siebie produkty. Następnym krokiem zmierzającym do sfinalizowania zamówienia jest opcja „podsumowanie koszyka”, gdzie Kupujący wybiera dogodny dla niego rodzaj wysyłki zamówionego towaru.
  6. Po wykonaniu następnego kroku, Kupujący wypełnia formularz dotyczący szczegółów płatności, danych, jak i adresu, pod który ma zostać dostarczony zamówiony towar. W przypadku dodatkowych uwag lub gdy Kupujący jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną, której ustawa przyznała osobowość prawną, zamieszcza on tam wszelkie potrzebne dane oraz informacje.
  7. Końcowym etapem składania zamówienia jest określenie formy płatności. Po wypełnieniu koniecznych pól zamówienia należy wybrać przycisk „kupuję i płacę”.
  8. Po złożeniu prawidłowego zamówienia i jego opłaceniu, zamówienie uważa się za przyjęte. Zamówienia złożone w ten sposób są potwierdzane mailowo. Za chwilę zawarcia umowy uznaje się wysłanie przez sklep potwierdzenia złożenia zamówienia.
  9. Zamówiony towar dostarczony zostanie na adres wskazany przez Klienta.
  10. Dniem wykonania Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest dzień odbioru przesyłki przez Kupującego.

4.Płatność i wysyłka

  1. Wszystkie ceny w sklepie są cenami brutto, zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT).
  2. Klient dokonuje zakupu towaru oraz zamówienia usługi według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmiot realizujący dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych.
  4. Aktualne ceny oraz wysokość kosztów dostawy przedstawione są przy opisie każdego z produktów dostępnych na stronie www.panarium.pl, w zakładce “Sklep”.
  5. Koszt dostawy towaru do Klienta uzależniony jest od wybranego rodzaju przesyłki oraz docelowego kraju.
  6. Wysokość kosztów za dostawę zamówionych produktów są widoczne podczas finalizacji zamówienia.
  7. Sprzedawca winien zrealizować i wysłać zamówienie do Kupującego w ciągu 72 h.
  8. Bieg terminu wysyłki zamówienia do Klienta liczy się w następujący sposób:
    • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznej kartą płatniczą bądź na konta rozliczeniowego Sprzedawcy – od dnia zaksięgowania wpłaty;
    • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży;
  9. Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z powodu np. braku dostępności towaru, niezwłocznie, najpóźniej jednak w 48 h od złożenia zamówienia, zawiadomi o tym Kupującego, który podejmie decyzję o dalszych losach złożonego przez niego zamówienia.
  10. W przypadku, gdy Kupujący nie podejmie ze Sprzedawcą kontaktu w czasie do 48 h od próby podjęcia przez Sprzedającego kontaktu, Kupujący przyjmuje warunki Sprzedawcy, tzn. będzie oczekiwać tak długo, jak będzie konieczne.
  11. Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z powodu okresu urlopowego, Kupujący przed złożeniem zamówienia zostanie należycie poinformowany o przewidzianym okresie urlopowym.
  12. Zaleca się aby Konsument, w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, jak i osoba, która nim nie jest, dokonała sprawdzenia stanu towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy, etc.). W przypadku uszkodzenia winien spisać odpowiedni protokół.
  13. Sprawdzanie przesyłki ułatwi i przyspieszy dochodzenie ewentualnych roszczeń powstałych z winy przewoźnika. W takich sytuacjach zaleca się, aby Kupujący skontaktował się w trybie nagłym ze Sprzedawcą w dostępnej formie.
  14. Kupujący opłaca swoje zamówienie za pośrednictwem administratora płatności.
  15. Kupujący zostaje automatycznie przekierowany na stronę administratora płatności po dokonaniu wszystkich potrzebnych kroków.

5.Reklamacja produktu i pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

  1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    • Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
    • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
    • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

6.Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem § 9 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    • w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru;
    • w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
  3. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w Regulaminie. O swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, Konsument powinien wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca Zwraca konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  6. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres wskazany w Regulaminie niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  10. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  11. Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjmie jego Zamówienie, Zamówienie przestaje wiązać.

7.Brak prawa do odstąpienia od umowy

  1. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
    • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

8.Polityka prywatności

  1. Administratorem danych osobowych Klientów, zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego mogą być:
    • w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora;
    • w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

9.Pliki Cookies

  1. Sklep Internetowy pod marką Panarium korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe, czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.
  2. Korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki, w każdej chwili można usunąć pliki cookie oraz blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.
  3. Strona internetowa pod marką Panarium wykorzystuje pliki cookies w celu statystycznym, marketingowym, zapamiętywaniu informacji o sesji Kupującego oraz w celu udostępnienia funkcji sklepu.
  4. Kupujący może swobodnie zarządzać plikami cookies w swojej przeglądarce.
  5. W przypadku gdy Kupujący nie wyłączył wykorzystywania plików cookies w swojej przeglądarce, oznacza to, iż zgoda na ich wykorzystanie została wyrażona.

10.Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Regulamin sklepu internetowego Panarium
Koszyk Zakupowy0
Brak produktów w koszyku
Kontynuuj zakupy
0